Trzecia edycja projektu Zawodowy Tydzień III - już w październiku
- ZESPOLE SZKÓŁ NR 1,
- ZESPOLE SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ,
- ZESPOLE SZKÓŁ NR 3,
- ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
- oraz ZESPOLE SZKÓŁ SPECJALNYCH.
Warsztaty z zawodowcami umożliwić mają uczniom rzeczywiste spotkanie z zawodem, jego specyfiką i środowiskiem pracy. Mamy nadzieję, że dzięki uczestnictwu w proponowanych warsztatach uczniowie zdobędą podstawowy zasób informacji o zawodach niezbędny do świadomego podjęcia decyzji edukacyjno-zawodowej. Zajęcia realizowane będą zgodnie z zamieszczonym w programie harmonogramem przez nauczycieli przedmiotów zawodowych szkół kształcących w zawodach, dla których organem prowadzącym jest Starostwo Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego.
Założeniem projektu jest, by były to zajęcia praktyczne w poszczególnych zawodach realizowane w pracowniach zawodowych, pracowniach praktycznej nauki zawodu. Mają one być przeznaczone dla wstępnie sprofilowanych już uczniów, którzy myślą o wyborze konkretnych zawodów - nie zaś całych oddziałów/ klas. Będą one dla młodych ludzi szansą na prawdziwe zetknięcie się ze specyfiką kształcenia w konkretnych zawodach, odpowiadającym im środowiskiem pracy, charakterystycznymi zadaniami zawodowymi, predyspozycjami do wykonywania zawodów czy związanymi z nimi ograniczeniami zdrowotnymi czyli zebranie niezbędnej wiedzy do podejmowania trafnych decyzji edukacyjno-zawodowych. Celem tego tygodnia ma być stworzenie szansy na skonfrontowanie wiedzy o sobie i swoich wyobrażeń o zawodach z rzeczywistością. Wartością jest właśnie praktyczny wymiar tych zajęć, co odróżnia ten projekt od dni otwartych. Chodzi o to, by uczniowie mieli szansę niejako "dotknąć zawodów" i się do nich "przymierzyć".
Program Zawodowego Tygodnia III (pełny harmonogram zawierający niezbędne informacje organizacyjne wraz z danymi kontaktowymi do szkolnych koordynatorów Zawodowego Tygodnia III przekazany został do szkół podstawowych powiatu, a także szkolnym doradcom zawodowym) - program ZT III.
Plakat promujący projekt do pobrania TU
« Wróć