Pakiet materiałów do pracy doradczej

Dziś w naszej centrowej narzędziowni bardzo bogaty pakiet materiałów literalnie dedykowanych uczniom szkół ponadpodstawowych (ale w mojej ocenie nie tylko). Publikacje te powstały w Poznaniu, niemniej są na tyle uniwersalne, że z powodzeniem można z nich korzystać także w innych regionach. Materiał powstał w ramach projektu: Kwalifikacje zawodowe kluczem do sukcesu – wspieramy rozwój kształcenia zawodowego w Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania, finansowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014–2020, Oś priorytetowa 8: Edukacja, Działanie 8.3. Wzmocnienie oraz dostosowanie kształcenia i szkolenia zawodowego do potrzeb rynku pracy, Poddziałanie 8.3.4. Kształcenie zawodowe młodzieży i dorosłych w ramach ZIT dla MOF Poznania

W skład całego pakietu wchodzi 5 pozycji:

  1. Elżbieta Swat-Padrok: Jak wspierać uczniów ponadpodstawowych szkół zawodowych w projektowaniu rozwoju edukacyjno-zawodowego? Poradnik dla nauczyciela. Tom 1 – Doradztwo indywidualne;
  2. Agnieszka Ciereszko, Natalia Kęsek: Jak wspierać uczniów ponadpodstawowych szkół zawodowych w projektowaniu rozwoju edukacyjno-zawodowego? Poradnik dla nauczyciela-doradcy zawodowego. Tom 2 – Doradztwo grupowe;
  3. Bogna Frąszczak, Urszula Ksenycz, Rafał Woźny: Jak zaplanować rozwój edukacyjno-zawodowy? Poradnik dla uczniów branżowej szkoły pierwszego stopnia;
  4. Bogna Frąszczak, Urszula Ksenycz, Rafał Woźny: Jak zaplanować rozwój edukacyjno-zawodowy? Poradnik dla uczniów technikum;
  5. Maciej Barczak: Jak wspierać uczniów ponadpodstawowych szkół zawodowych w projektowaniu rozwoju edukacyjno-zawodowego? Poradnik dla rodzica.

Poradnik dla doradców dotyczący poradnictwa grupowego (Tom 2) oraz zeszyty dedykowane uczniom są kopalnią pomysłów na zajęcia doradcze odpowiadające wymogom obecnego rozporządzania o doradztwie zawodowym w szkołach i mogą pomóc w realizacji znaczącej części treści programowych przewidzianych do realizacji. Co więcej, są także zbiorem kompletnych ćwiczeń doradczych wraz z przygotowanymi do nich kartami pracy (w podziale na zajęcia grupowe oraz indywidualne) oraz stanowić mogą nieocenioną pomoc w uczniowskiej autorefleksji. Oczywiście z materiałów tych śmiało korzystać mogą także nauczyciele i uczniowie liceów ogólnokształcących oraz  - po odpowiedniej modyfikacji części materiału – nauczyciele i uczniowie starszych klas szkół podstawowych. Korzystajcie, udostępnijcie swoim uczniom i rodzicom w całości lub we fragmentach – bo warto. Pamiętajcie jednak, by wskazać źródło.

Materiał jest nowy – powstał całkiem niedawno a zawarte w nim informacje np. dotyczące systemu szkolnego są aktualne i rzetelne.



« Wróć