Future Time Traveller - doradztwo zawodowe oparte na grach
FUTURE TIME TRAVELLER – Wprowadzanie zmian w zakresie doradztwa zawodowego dotyczącego przyszłych umiejętności, zawodów oraz perspektyw na karierę Pokolenia Z za pomocą platformy rzeczywistości wirtualnej opartej na grach.
Celem platformy FUTURE Time Traveller jest promocja między przedstawicielami pokolenia Z innowacyjnego myślenia i myślenia zorientowanego na przyszłość, a także pomoc w lepszym zrozumieniu nowych trendów, które kształtują przyszły świat pracy, pojawiających się zawodów oraz umiejętności koniecznych do odniesienia sukcesu na szybko zmieniającym się rynku pracy. Oparta na futurystycznym scenariuszu gry w wirtualnym środowisku 3D platforma oferuje szereg zastosowań w procesie doradztwa zawodowego.
Gra Future Time Traveller jest europejską innowacją ′′ tłumaczącą ′′ znaczącą ilość analiz i prognoz o przyszłości na język dostępny dla młodych ludzi i oferuje nowe cyfrowe wskazówki dotyczące kariery, które łączy w sobie wysoką technologię i oryginalne scenariusze gier. Trójwymiarowy świat przenosi graczy w futurystyczne otoczenie i tworzy unikalne zanurzające doświadczenie, łącząc naukę emocjonalną i społeczną. Gracze wykorzystują swój awatar do poruszania się, interakcji i pokonywania różnych wyzwań.
Projekt współpracy finansowany w ramach programu Erasmus+/ . Projekt FUTURE skupia 7 partnerów z różnych krajów posiadających doświadczenie w obszarze doradztwa zawodowego, rozwoju nowych technologii czy innowacyjnych rozwiązań z zakresu nauczania. Polskim partnerem projektu jest Uniwersytet Łódzki. Szczegółowe informacje o projekcie znajdziecie na platformie, która przygotowana została aż w 7 językach.
Wszystkie informacje o projekcie, dostęp do gry oraz niezbędnych instrukcji znajdziecie TU (możliwość przełączenia języka platformy na polski).
Sama gra znajduje się w zakładce FUTURE Time Traveller Platform. Znajdziecie tam także dokładną instrukcję korzystania z narzędzia oraz filmy instruktażowe. Instalacja nie jest specjalnie intuicyjna - zatem zwłaszcza uczniom młodszym może być potrzebna pomoc przy osób dorosłych.
Czym zatem jest w praktyce FUTURE TIME TRAVELLER?
Wirtualna podróż obejmuje 7 misji przygodowych, które nakładają elementy z escape roomów i pomagają młodzieży rozwijać umiejętności i wiedzę na temat miejsc pracy przyszłości. Za pomocą wehikułu czasu gracze teleportują się do 2050, gdzie muszą zrozumieć, jak różne transformacje społeczne i technologiczne kształtują przyszły świat pracy.
Podczas całej swojej podróży edukacyjnej użytkownicy mają do wykonania różne misje, które pomogą im:
- poprawić wiedzę na temat tendencji na rynku pracy, które kształtują przyszły świat pracy
- podnieść świadomość wyzwań związanych z rozwojem technologicznym i ich wpływem na pojawiające się miejsca pracy
- poprawić zrozumienie wymaganych umiejętności w przyszłości
- poznać różne możliwości kariery
- zrozumieć swoją własną rolę w opanowaniu przyszłości
- rozwijać kompetencji w zakresie zarządzania karierą - krytyczne myślenie, podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, kreatywność i elastyczność, autorefleksyjność itp.
Podsumowując, użytkownicy platformy wykonują siedem misji, poznając tym samym wiele różnych umiejętności i koncepcji. W ramach pierwszej misji gracze zyskują podstawy do identyfikacji wiarygodnych źródeł informacji na temat nowych zawodów, a także umiejętności analityczne pozwalające je wykorzystać. Druga misja pomaga graczom zrozumieć najnowsze trendy na rynku pracy i poznać umiejętności, które będą najbardziej przydatne w przyszłości. Świadomość wyzwań społecznych związanych z cyfryzacją i pozytywne nastawienie do przyszłości to efekty czwartej misji. Z kolei ukończenie piątej misji oznacza rozwój umiejętności krytycznych służących do oceny decyzji zawodowych. Szósta misja umacnia kreatywnego, innowacyjnego i przedsiębiorczego ducha graczy w związku z procesem podejmowania decyzji zawodowych, dokonywaniem wyborów i korzystaniem z okazji. Po zakończeniu gry uczniowie są gotowi wziąć za siebie odpowiedzialność i nie tylko uznają potrzebę współpracy, ale także zaczynają odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu własnego życia.
Warto zapoznać się także raportami projektu (dostępne na stronie projektu):
« Wróć